OSTİM WEB TASARIM

İçerik Yönetimi Sistemleri

İçerik Yönetim Sistemi Nedir?

Eğer aşağıdakilerden birinden haberiniz varsa aslında farkında olmadan siz de en az bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsunuz ama normal üye yetkileri ile: 

Facebook, Blogger, Bildirgeç, MSN, iGoogle vs.

İçerik deyince akla düzyazı, resim, video, müzik gibi sayfaya konulabilecek kaynaklar ve siteden indirmeye veya siteye yüklemeye uygun diğer dosyalar gelir. 

Yönetim deyince akla yönetilmesi gereken kaynaklar ve yönetmesi gereken farklı seviyelerde yöneticiler gelir. 

İçerik yönetim sisteminin varolma amacı, internet gibi etkin bir paylaşım ortamında, herkesin kendisine verilen yetkiler çerçevesinde sitedeki kaynaklara erişebilmesi, düzenleyebilmesi ve diğerleriyle paylaşabilmesini sağlamaktır. Tamamen dinamik olan bu sistemlerin yüzlerce çeşidi bulunmaktadır. 

İçerik yönetim sistemleri modüler yapıda olduklarından, LEGO oyuncakları gibi modüllerin yerleri değiştirilebilir, ekleme çıkarma yapılabilir. 

İDEAL DİJİTAL TASARIM bu içerik yönetim sistemleri arasında en popüler olanlarını isteğe uygun şekle getirip kullanıma açmaktadır. Eğer aşağıdaki özelliklere kolay yoldan sahip olmak istiyorsanız, hazırlayacağımız içerik yönetim sistemlerinden biri mutlaka sizin için uygun olacaktır:

. Şirket Web sitesi veya portalı
. Şirket intranets ve extraneti
. Online dergi, gazete yayıncılığı 
. E-ticaret ve online rezervasyon
. İdari uygulamalar
. Küçük Şirket Web siteleri
. Dernek ve organizasyon Web siteleri
. Topluluk tabanlı portals
. Okul ve Dershane Websiteleri
. Kişisel veya aile websiteleri

Web uygulamalarının bir diğer uzantısı da bu tür hazır içerik yönetim sistemleridir. Bu sistemlerin avantajı, maliyetlerinin düşüklüğü ve gelişmiş kullanıcı yönetimleri, zengin eklentileridir. Dezavantajı ise var olan görselde ve/veya şablonda değişiklik istenmesi noktasıdır. Bu tip programlar gelişmiş ve karmaşık bir yapı ihtiva ettiklerinden programcılarımızın bu tip uygulamalara yapmaları gereken müdahaleler ön araştırma ve uzmanlık istemektedir. Bu yüzden eğer bu tip sistemler olduğu gibi kabullenip kullanılırsa büyük maliyet avantajları ve büyük fonksiyonlarla çok faydalı olabilirler. 

Örnek vermemiz gerekirse; SharePoint Portal ile kullanıcılar artık BT'ye başvurmadan, kuruluş içerisindeki intranet ortamında, web siteleri oluşturarak, Word, Excel, resim gibi dosyalar paylaşılabilir, bir proje üzerinde birlikte çalışılabilecek bir alan oluşturabilir. 

Kuruluş içerisindeki her departman için yada her proje için site oluşturabilir ve bu projeye dahil ekip üyelerine yada departman çalışanlarına yetki verilebilir. Yetkilendirme düzeyini ayarlayabilir, bazı çalışanlara sadece okuma hakkı verirken, bazı çalışanlara siteye içerik ekleme, içeriği değiştirme hakkı vererek dosyaların güvenliği sağlanabilir. Çok fazla çalışan var ise sharepoint grupları kullanarak, kullanıcıları bu gruplara ekleyebilir ve tek tek yetkilendirme ile zaman kaybetmeden ve kolay bir şekilde yetkilendirme yapılabilir. 

Active directory ile senkronize bir şekilde çalışır ve kimlik doğrulama yöntemiyle kimliği doğrulanan kullanıcılar, siteye yetkileri çerçevesinde erişim sağlarlar. 

Kullanıcıların bildik Microsoft Office uygulamaları, e-posta veya tarayıcılar aracılığıyla başlatabileceği, izleyebileceği ve katılabileceği belirli iş akışı süreçlerini kullanarak, günlük iş süreçleri hızlandırılabilir. 

Dosyaların, elektronik tablo uygulaması ile satır ve sütunları düzenlenebilir, sıralama belirlenebilir, filtre uygulanabilir, kişisel görünümler tanımlanabilir, sizi ilgilendirmeyen bilgileri gizlenebilir. Oluşturulan Excel dosyasını, sharepoint üzerine upload ederek pyalaşım sağlanabilir, aynı şekilde sharepoint te oluşturulan listeleri elektronik tablo ile Office Excel' e aktararak kolayca düzenleme yapılabilir. Oluşturulan listelerde yapılan değişikliklerden haberdar olmak için entegrasyon yaparak diğer ekip üyelerinin listeler içerisinde yaptığı değişikliklerden haberdar olunabilir. 

Sharepoint üzerinde takvim oluşturabilir, oluşturulan takvimi Outlook ile senkronize çalışması sağlanabilir. Ortak takvim oluşturabilir ve bu takvim ile toplantıları, randevuları takip etme olanağı sağlanabilir. 

Tüm iş belgeleri ve içeriği tek bir merkezi konumda depolanabilir. Kullanıcılar uygun bilgilere ulaşmak ve bunları bulmak için tutarlı bir mekanizmaya sahip olurlar. 

SharePoint Kurumsal Araması, daha kapsamlı sonuçlar sağlamak amacıyla kişi ve iş verilerini belgeler ve web sayfalarıyla birleştirir. Arama Merkezi çalışanların kendi özel gereksinimlerine uygun içerik, işlem, kişi ve iş verilerini bulabilecekleri tek bir tümleşik konum sağlar.